Microsoft zveřejnil fotky svého mediálního přehrávače Zune - předpokládané konkurence pro iPod. Nedá se popřít, že vypadá hezky. Jak hraje, na to si budeme muset počkat pravděpodobně do vánoc. (Link přes obrázek vede na více fotek.) Zune bude mít pevný disk 30 GB a třípalcový displej. Má také vestavěný FM tuner a - což je ze všeho nejzajímavější - má Wi-Fi, což se dá použít k mnoha věcem, v první řadě ke sdílení hudby a videa mezi dvěma (i více) přehrávači a tedy uživateli. Třeba na ulici. Nevím, jak si tohle vyříká Microsoft s RIAA. Vlastně vím: mají dohodnuté schéma, podle nějž legální uživatel nahrávky ji smí poskytnout jinému, u něhož půjde třikrát přehrát, než se zablokuje, vymaže či co se to s ní stane. Způsoby použití v reálném světě mohou být, jak se dá tušit, docela jiné, hackeři si už jistě brousí zuby. V každém případě: komunitní aspekt, možnost sdílení hudby, je na Zune to nejzajímavější, ale nemusí to být rozhodující. Návyk uživatelů na iPod je silný.
Apple uvedl předevčírem nové modely. Nový je Shuffle (opravdu maličký), nový je Nano (menší, levnější, u některých verzí trochu moc barevný - v zásadě v těch barvách, jaké míval Mini), nový je standardní iPod (dělaný především na přehrávání videa). Nový je také program iTunes, který ve verzi 7 zavádí novinku, jakou jsme už ani nečekali: obousměrnou synchronizaci. Čekala se možná nějaká větší revoluce, ale vývoj nových modelů je dost rychlý i tak - ani od bohatých uživatelů nelze požadovat, aby své iPody vyhodili jednou za rok a šli koupit nové.
1 komentář:
zajimava marketingova strategie od microsoftu, otazka je, nakolik bude uspesna. mp3playeru je mezi lidmi dost, apple ipod ma za znackou takove jmeno, ktere se microsoftu bude opravdu tezko prekonavat. Aspon pro me je jablko ipod znamkou dotazeneho reseni, ergonomie, chytrosti, kdezto microsofti litajici okna vitezstvim marketingu nad kvalitou
Okomentovat