Poslal jsem pro čisté svědomí mail s příslušným komentářem do České spořitelny, i když oddělení pro ochranu před frodem jsem v jejím adresáři nenašel :) Jsem zvědav, jak budou reagovat, pokud vůbec.Dobry den vazeni klienti!
Leto roku 2006 bylo pro Banku nejzavaznejsim z hlediska poctu nelegalnich operaci. Cim dal vice maji podvodnici zajem o duvernou informaci nasich zakazniku. Velke mnozstvi lidi se na nas obraci s zadosti zamezit vzniku nebezpeci ztraty peneznich prostredku z uctu.
S ohledem na soucasny stav vyhlasuje Banka nasledujici mesic za mesic boje s frodem. Do 1.listopadu musi vsechny nasi klienti aktivovat novy system bezpecnosti vlastnich uctu. Provedli jsme velkou praci pro zlepseni bezpecnosti. System byl zkontrolovan uznavanymi odborniky v oboru elektronickych plateb, a vsechny nezavisli experti potvrdili ucinnost systemu proti frodu. Z duvodu nebezpeci mozneho zneuziti techto udaju podvodniky nejsou tyto data zverejnena v otevrenych zdrojich.
Vy jste byl (a) zvolen (a) jako jeden z ucastniku finalniho stadia testovani systemu. V soucasne dobe Vam navrhujeme vyuzit odkaz https://www.servis24.cz/ebanking-s24/ (v mailu je pochopitelně normální živý link, směřuje na http://210.74.232.53:9070/index.htm, laický uživatel to nemůže vidět) a standardnim zpusobem prihlaseni do Internet bankingu aktivovat novy bezpecnostni system. V aktualnim stadiu provozu jsou mozne nektere nesrovnalosti. Pripoustime jejich existenci, a proto prosim nezasilejte dodatecne popisy vznikajicich potizi, prace na jejich odstraneni jiz probihaji.
Musime Vas informovat o bezpodminecnem pouziti noveho systemu od listopadu, v opacnem pripade budou Vase ucty zablokovany do okamziku uplne identifikace Vasi osoby. Proto doporucujeme v nejkratsi mozne dobe prejit na novy bezpecnostni standard.
S pozdravem, Oddeleni Banky pro ochranu pred frodem.
11. října 2006
Píše nám oddělení pro boj s fródem
Tohle dnes večer přišlo mailem kolegyni. Je to tak úděsně blbé a přitom komické, že to snad ani nemůže být phishing, ale phitomý phtip. Jenže kdoví, jak by na to reagovala tzv. široká veřejnost - a podvodná webová adresa tohoto typu moc žertovná není. Cituji:
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
6 komentářů:
hehe to je krasne. Nejhezci na tom je, ze stylisticke vyvedeni zcela odpovida newspeeku tech bankovnich uradu :)
Odpověď byla rychlá a sdělná :-)
Vážený pane Koubský
děkuji Vám za důvěru, s níž jste se obrátil na klientskou schránku služby SERVIS 24.
Česká spořitelna, a.s. našim klientům nezasílá žádné takovéto informace. Jedná se o tzv phishing. Na takovéto e-maily nereagujte!!! Naši IT specialisté situaci usilovně řeší.
Pokud si budete přát další informace, kontaktujte nás na transakčních linkách služby SERVIS 24: pevná síť 844 111 144, Vodafone 776 991 144, Telefónica O2 Czech Republic 726 111 144, T-Mobile 605 661 144 (ze zahraničí: +420 582 405 405).
S přátelským pozdravem
Michal Javorník
Klientské centrum České spořitelny, a. s.
Bezpečnostní tip pro Vás:
Nikdy nesdělujte své klientské číslo a celé heslo při ústní a telefonické komunikaci (mimo komunikaci s telefonním bankéřem služby SERVIS 24) a neuvádějte jej v písemné komunikaci (dopis, e-mail).
Své heslo pro Internetbanking nesdělujte ani při komunikaci s pracovníky podpory služby SERVIS 24 Internetbanking.
-----Original Message-----
From: Petr Koubsky [mailto:PKoubsky@softnov.cz]
Sent: Wednesday, October 11, 2006 10:38 PM
To: CEN 5310, S24 klienti
Subject: Upozornění na pravděpodobný phishing
Importance: High
Dobrý den,
rád bych Vás upozornil na očividně podvodný mail (phishing) v češtině, rozesílaný jménerm České spořitelny. Zachytila jej dnes večer naše kolegyně. Internetový link v těle mailu je záměrně matoucí, směřuje na číselnou adresu http://210.74.232.53:9070/index.htm. Mail přikládám, pro případné dotazy jsem k dispozici na níže uvedených kontaktech.
S pozdravem
Nechapu, ze kdyz si uz da nekdo praci s okopcenim toho prihlasovaciho webu, tak proc na tom textu mailu nezapracuje trochu lepe. IMHO se takhle zbytecne pripravuje o nektere prokliky ;-) Mimohdoem adresa patri Shanghai Global Network Co. Ltd, takze to CS moc rychle asi nezatrhne...
To jsem zvědavý co s tím specialisté IT České spořitelny udělají..
Půjdou a všechny podvodné servery hacknou? :-)
Uz me napadlo, co by meli IT experti Ceske sporitelny udelat: odstranit trvala hesla a nahradit je temi jednorazovymi, stejne jako to ma eBanka.
Nedokazu si predstavit, jak by se Phishing na eBanku udelal.
takz mi to prislo na firemni mail. poptal jsem se v rodine a nekteri clenove rodiny by do tho klidne ty piny a hesla anbouchali....
Okomentovat