12. října 2006

Nepovedený nákup

Koupil jsem si na Invexu hračku: anglický slovníček Lingea EasyLex. Má sice jen 30.000 hesel, tedy málo, ale láká z jiného důvodu. Slovo k překladu se totiž vůbec nemusí vkládat, stačí na něj najet ve čteném textu kurzorem myši. Dokonce je může EasyLex i vyslovit nahlas (překlad potřebuju málokdy, výslovnost ale velmi často). V kombinaci s oknem slovníčku umístěným vždy nahoře to je velice příjemná pomůcka pro běžné čtení. Tedy, byla by. Háček je v tom, že až doma jsem zjistil, že ta věc nespolupracuje s Firefoxem. Funkce "najeď-přeložím-vyslovím" funguje patrně jen s programy od Microsoftu, ze všech ostatních je třeba hesla vybírat ručně, což mě netěší: slovník, který funguje na Ctrl-C Ctrl-V, už jeden mám, ostatně od téhož výrobce. Otázal jsem se, odpověděli mi obratem a zdvořile: bude to v příští verzi, dostanete na ni slevu. Inu, moje chyba: napřed si to pořádně prohlédni, pak nakupuj.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Podobnou fci mel jeden madarsky slovnik (Tez kdysi prezentovany n a Invexu). S tim rozdilem ze pouzival OCR takze fungoval vsude.

Anonymní řekl(a)...

No, Lingea jsou mršky. Chtěl jsem používat jejich Lexikon z jiného editoru a chtěl jsem dokumentaci k jeho API, abych si ho mohl sám volat. Slušně mě s tímto požadavkem poslali někam... Nojo, a pak že náš zákazní je náš pán.

Anonymní řekl(a)...

ne, ze to funguje jen s vecmi od Microsoftu - priznejme si to uprimne: je to mizerne napsana a neodzkousena aplikace. Nedovedu si predstavit, jak moc clovek musi zprznit kod, aby u takove proste veci, jako je slovnik, zustal vazany jen na par aplikaci od ms.

Anonymní řekl(a)...

Lista Seznamu umi presne tohle, najedete mysi a vyskoci okenko... pracuje to pochopitelne se slovnikem Seznamu a funguje to ve Firefoxu...
Mne je to teda na dve veci, bo nepouzivam ani Seznam, ani Firefox, ale nekomu se to treba muze hodit...

Anonymní řekl(a)...

Ach, Lingea - vzpominam na dobu, kdy mi jejich marketingovy mluvci sliboval, ze udela, co mi na ocich uvidi (bylo to pote, co jsem z nadseni jejich slovnik pochvalila v nejakych novinach o software). Chtela jsem jedine: dokumentaci k API, abych to rozchodila i v Emacsu. Nemam ji dodnes. Asi mi to na tech ocich bylo spatne videt...
Presto jejich slovniky povazuji za vyborne a to zejmena kvuli slovnikovym kvalitam. Jako aplikace jsou hm... prumerne.