10. prosince 2006

EurOpen ve Štědroníně: Vesmír, život a vůbec

V pátek jsem měl přednášku na semináři sdružení EurOpen ve Štědroníně. Těsně před cílem jsem zabloudil; do Štědronína odbočuje ze silnice nenápadná lesní cesta, která se pak větví. Rozhodl jsem se pro špatnou odbočku a dojel kamsi do bažin. Byla tma a já si připadal jako v jedné z Pohádek o mašinkách od Pavla Naumana; v té o neposlušné mašince, co nechtěla jezdit po kolejích a zabloudila v lese. Nakonec to musel vyřešit mobilní telefon a příjezd follow-me vozu. Možná na těch navigačních strojcích přece jen něco je.

Seminář byl tradičně pěkný, veselý i poučný; inu, jako když se sejdou životem otřískaní programátoři. Setkání EurOpen jsem obvykle zaměřena na odborná témata, jednou za rok však přijde řada na vesmír, život a vůbec, což bylo právě teď. Nejvíc mě zaujal sociolog Ivan Rynda (také bývalý programátor) a jeho názor, že lidé se dnes (u nás i všude ve vyspělých zemích) stále více zajímají o věci veřejné, ale stále méně o politiku. To stojí za domyšlení.

Žádné komentáře: