Dovedl bych pochopit, že Dopravní podnik ani po navýšení rozpočtu pořád ještě nemá dost peněz, že má dražší vstupy a tak dále. Dovedl bych pochopit, že na síti pražské MHD je co optimalizovat, že některé spoje jsou nadbytečné a v některých případech se delší interval snese (což se ale rozhodně netýká metra v odpolední špičce). Souhlasím s tím, že by se víc měly využívat městské vlaky.
Zásadní problém však spočívá v aroganci představitelů města. Změny v dopravě se dotknou nejen nás, kteří v Praze bydlíme, ale také spousty dalších lidí, kteří sem dojíždějí pracovat. A nejen těch, kdo se bez MHD neobejdou, ale i řidičů, protože automobilů na ulicích po zhoršení veřejné dopravy zas přibude. Takže by bylo správné, kdyby někdo z magistrátu vybavený příslušnou odpovědností, zajisté nejlépe primátor, vhodnou formou jasně řekl minimálně toto: milí občané, asi vás to nepotěší, ale my musíme udělat taková a taková opatření z těch a těch důvodů, rádi si k tomu poslechneme vaše názory a námitky, půjde-li to, zkusíme k nim přihlédnout, nepůjde-li to, pak promiňte, musí to být, my se hlásíme k odpovědnosti za rozhodnutí, za nímž si stojíme.
Jenže namísto otevřeného sdělení se o plánovaných změnách v MHD dovídáme díky úniku informací do novin. Nebýt toho, zjistili bychom to nejspíš, až by chlapíci v dodávkách vyjeli přelepovat jízdní řády. Podobně tomu bylo i s omezením rychlosti na čtyřproudovkách. Podobně tomu bylo a je s územním plánem.
To vše uprostřed miliardového finančního skandálu, jenž se trapnou shodou okolností také týká veřejné dopravy. Primátor je v Antarktidě a kdyby tam byli i jeho podřízení, komunikaci občanů s nimi by to už nezhoršilo. Začínám věřit, že opravdu nechápou situaci a věří, že se takhle mohou chovat donekonečna.
A co hůř, zatím to vždycky dopadlo tak, že se v tomhle ohledu nemýlili.
3 komentáře:
Je na místě se magistrátu jednoznačně zastat. Ono to sice vypadá, že se chovají jako nezodpovědní idioti, ve skutečnosti nám však předkládají dokonalý projekt, jehož prospěšnost v naší omezenosti nedokážeme docenit. A přitom je to tak prosté. Snížení rychlosti je jen vějička abychom si začali zvykat, že auta prostě nemáme používat. Další krok přijde hned na jaře, neboť díky dírám po zimě bude možné snížit rychlost na 30 a konečně Prahu pro dopravu úplně uzavřít. No a protože my občané jsme lenoši a mohli bychom si místo šlapání pěšky chtít vozit zadky hromadnou dopravou je potřeba i tu postupně utlumit dle shodného harmonogramu. Výsledek je evidentně pouze pozitivní. Pěší národ nebude obézní a ušetříme za lékaře, ušetříme spostu peněz za opravy silnic a MHD, skončí naše závislost na ropě a navíc na magistrátní úředníky zbyde spousta levných pozemků, které dříve byly silnicemi a parkovišti. Magistrát je však moudrý a ví, že každý projekt má svoje rizika a nám zaostalým Pražanům by se přístup moudré vrchnosti nemusel líbit. Odbor pro řízení rizik proto upozornil, že již v minulosti došlo k tomu, že se původně vzdělaně a poklidně tvářící osoby nasrali natolik, že vyházeli své radní z oken radnice. Proto sám náčelník moudře vyrazil do rozmrzající Antarktidy. Řídit Magistrát je velká zodpovědnost a vedení musí být profesionální. Vystavit tolik podřízených potupnému prchání s falešnými pasy do jižní Afriky by bylo krajně nezodpovědné a navíc ta je již obsazená předchozí partou. Rozmrzlá Antarktida je přece absolutní magistrátní bonanza - jen si to představte, těch stavebních pozemků, ty územní záměry... Takže jak vám říkám, Magistrát pracuje perfektně, jediní nechápaví blbci jsme tady my.
Hezké dny
Petr Maňas
v tomto su bratislava a praha podobne - skorumpovany magistrat na cele s primatorom (bem a durkovsky by si mohli robit zrkadlo) so sietou roznych kseftikov. expanzia developerov, zhorsovanie mhd, predaj mestskeho majetku. vsetko sa to deje pred nasimi ocami a zaroven tak primitvnym sposobom.
Trošínku bych se procvičil ve vyhazování konšelů z okna, protože to vypadá, že by se to brzy mohlo hodit.
Okomentovat